Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet
Odsjek za kroatistiku
 

Trauma i pitanje reprezentacije: suvremena teorija traume, Sigmund Freud i Walter Benjamin

Autor:
Aleksandar Mijatović
E-adresa:
amijatovic@ffri.hr
Klasifikacija:
Pregledni rad
Sažetak
Rad se bavi pitanjem mogu li umjetnička djela, u rasponu od pisanih do slikovnih, biti utočištem pred radikalnom preobrazbom subjektivnosti koju pokreću traumatski događaji u društvenoj i povijesnoj stvarnosti. Stoga se u prvoj etapi izlaganja daje pregled problema suvremenih tumačenja traume. Potom se izlaže Freudovo uvođenje umjetnosti kao analogije za tumačenje traume u važnom spisu S onu stranu načela ugode. Završni dio izlaganja pokušava rasvijetliti kako njemački kritičar Walter Benjamin kroz kritičku razmjenu s Freudovom koncepcijom šoka gradi svoju koncepciju lirskoga subjekta (O nekim motivima u Baudelairea) i promatračkoga subjekta (Umjetničko djelo u doba njegove tehničke reproducibilnosti). Kroz takvo se izlaganje Freuda i Benjamina pokazuje da trauma ima ulogu razlomnoga događaja, kako tvrde suvremeni istraživači traume, samo ako se društvena i povijesna stvarnost poima kao dovršena i cjelovita
Ključne riječi
trauma; lirski subjekt; promatrački subjekt; interpretacija; iskustvo/ doživljaj; Kirby Farrell; James Berger; Ulrich Baer; Sigmund Freud; Walter Benjamin
Pregleda:
763
Preuzimanja:
6
 
 
 
Posjeta: 44800